לימודים וקריירה

בדיוק בזמן: הכירו את הסטארט-אפ שמצליח ללמד ערבית מדוברת בקלות

להתחיל ללמוד ערבית נשמע כמו משימה בלתי אפשרית? מעייפת? משעממת? אז זהו, שלא. שפה1, סטארט-אפ מצליח ללימוד ערבית, פיתח שיטה יעילה, פשוטה ומהנה שתגרום לכם להבין ולדבר ערבית מדוברת אחת ולתמיד. קבוצת "הארץ" רכשה 50% ממניות החברה

לימוד שפה חדשה נשמע כמו אתגר רציני שכולל המון שעות של תרגול וחזרה, ושבסופו, ברוב המקרים לא מצליחים ממש לדבר, אלא יותר להבין כמה מילים. שפה1, סטארט-אפ ישראלי ללימוד ערבית הצליח לגרום ללא מעט ישראלים להבין ולדבר ערבית מדוברת בשיטה פשוטה, מהנה וקלילה – ובחודש מרץ השנה אף פורסם כי קבוצת "הארץ" רכשה 50% ממניות החברה.

השיטה, שכבר נלמדת גם באוניברסיטאות ובבתי ספר, מתבססת על "הגישה הטבעית ללימוד שפה", שלמעשה מלמדת שפה כפי שתינוקות לומדים אותה, דרך האזנה, חיקוי ולבסוף הבעה. "הלומדים עטופים מן ההתחלה בסביבה דוברת ערבית", אומר יונתן מנשה, מנכ"ל שפה1.

"הצלחנו, אחרי שנים של פיתוח וניסיון עם מוסדות חינוך ואוניברסיטאות מובילות, לייצר תוכן דינמי שכולל עשרות אינטראקציות שלכל אחת מהן תפקיד אחר בלימוד השפה, והתוצאות מובילות לדיבור שוטף של המשתתפים בקורסים במהירות, בצורה מהנה ובמבטא מדוייק", הוא אומר. "עכשיו, בגלל המצב החלטנו להציע את הלומדה המלאה, ששוויה 2,900 שקל ב-650 שקל בלבד – לכל החיים".

"בסיום הלימוד יהיה אפשר לדבר ערבית בכל סיטואציה יומיומית"

כפי שזיהו בקבוצת "הארץ", פוטנציאל ההצלחה של התוכנה הוא עצום. בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים מתעניינים בלימוד ערבית, אם מתוך סקרנות או מתוך צורך שעולה במקום העבודה, בצבא או בלימודים. "יש לנו כבר יותר מ-40 אלף תלמידים שהצטרפו לתוכנית ומדברים בזכותה ערבית", אומר מנשה.

"הסיבות מגוונות, ורובם באמת מתחילים מתוך סקרנות והעשרה, אך גם לא מעט סטודנטים לרפואה למשל שמבינים שזה ייתן להם יתרון בעבודה, צעירים שמתעניינים בשורשים שלהם ורוצים לדבר ולהבין באופן שוטף את הסבתא והסבא שלהם ועוד ועוד".

האם צריך רקע כלשהו? היכרות עם השפה?

"לא. יש לנו מגוון קורסים שהבסיסי שבהם מתאים למי שאין לו ידע בכלל בערבית ואני ממליץ לפני שרוכשים לבדוק האם מתחברים לשיטה ונהנים ממנה דרך יחידת לימוד ראשונה שזמינה בחינם למי שמתעניין. בנוסף, יש לנו קורסים חינמיים לחלוטין ללימוד קריאה וכתיבה, אז מי שרוצה יכול להתחיל שם". 

איך עובדת השיטה?

"אנחנו מתבססים על הגישה הטבעית ולכן בשלבים הראשונים יש חשיפה לשפה ולמילים חדשות דרך קטעי וידאו המדמים סיטואציות מן המציאות", מספרת אלה ולסטרה, המנהלת הפדגוגית של שפה1 "אחר כך יש שלב של תרגול מדורג, ששם דגש על דיבור במבטא נכון אבל גם על הרבה עניין וכיף. אנחנו מקפידים שלא יהיה משעמם לרגע וכל התכנים שלנו הם מחיי היומיום כדי שבסיום הלימוד יהיה אפשר ממש לדבר ולהתנהל בערבית מדוברת בכל סיטואציה יומיומית".

"פתרון חדשני ואחר מכל מה שקיים היום בשוק"

שפה1 הוא סטארט-אפ שהחל את פעילותו לפני כ-7 שנים ומאז לא מפסיק להשתפר. בבסיס של השיטה עומד מחקר מעמיק על האופן שבו אנשים רוכשים שפה חדשה וניסוי רב בשטח, במטרה להגיע למוצר שייתן פתרון חדשני ואחר מכל מה שקיים היום בשוק. "רוב התוכנות ללימוד שפה כוללות מספר אינטראקציות מצומצם ומתחילים תמיד ברמת המילה או המשפט. אצלנו יש עשרות פעילויות שלכל אחת תפקיד אחר ביכולת לרכוש שפה והמיוחד הוא שאצלנו ישר מתחילים בשיחה – כמו כשעוברים לארץ אחרת ואין ברירה אלא לדבר", מסביר מנשה. 

התוכנה נלמדת באוניברסיטאות, במכללות ובארגונים שונים, וכיום היא גם מוצעת לדוברי אנגלית וצרפתית. בנוסף, דרך שפה1 ניתן גם לקבל לימוד אישי אונליין עם עשרות מורים שהוכשרו לשם כך.

"כל הקורסים ללא הגבלת זמן ב-650 שקל"

כאמור לשפה1 כבר מעל ל-40 אלף תלמידים ואחוזי ההצלחה מרשימים. לדברי מנשה, רוב הלומדים מסיימים בהצלחה את הקורס שבחרו וממשיכים לקורסים ברמה גבוהה יותר. לחברה 6 קורסים ברמות עולות ובימים אלו, יצאה במבצע מיוחד לימי הקורונה. "הבנו שיש המון אנשים שיושבים בבית ומחפשים פעילות ההעשרה או להשלים משהו שתמיד חלמו לעשות והחלטנו לעזור להם לעשות את זה בקלות".

"כל קורס עולה בדרך כלל כ-300 שקלים לשנה ועכשיו החלטנו להציע את כל הקורסים שלנו, לכל החיים בעלות של 650 שקל בלבד. זו הטבה מדהימה ששווה לנצל", אומר מנשה ומסכם: "יש פה הזדמנות חד פעמית לרכוש כלי לכל החיים בעלות מצחיקה. בנוסף, בגלל שזה ללא הגבלת זמן, כל אחד יכול להתקדם בקצב שלו, מתי שנוח לו ותמיד לחזור לקורסים כשירצה. התוצאות מדברות בעד עצמן ואין מי שלא יפיק מהלימוד הרבה עניין ויתרון בהרבה סיטואציות במציאות הישראלית".


יש לך 3 דקות? יש פה כמה נושאים ששווים קריאה

עם הנוף הכי יפה בישראל: 117,000 שקל לרבע דונם בכפר תבור

ביישוב הוותיק עם אוכלוסייה צעירה ומבוססת, מוסדות חינוך מצוינים ותחנת רכבת שתוקם בו בקרוב – עדיין ניתן לרכוש רבע דונם במחיר של מכונית יד 2. "מדובר בקרקע פרטית בטאבו ליד בתי הכפר ובסמוך לבית השוקולד ופארק המעיין, כך שהשווי צפוי להגיע למיליון שקל לאחר ההפשרה".

שכ"ד של 5,000 ש"ח בר"ג יכול להפוך ל21,000 ש"ח בדטרויט

משקיעים שיש להם את האומץ למכור את הדירה שלהם בישראל ולרכוש בתים בארה"ב מגלים כי הם יכולים לחיות ברמת חיים של הייטקיסטים.

בעלי עסק ויש לכם יותר מ-500 אלף שקל להשקעה? זה הזמן להכיר את סיגמא

עסקים רבים צוברים בחשבון החברה יתרה המצטברת לעתים למאות אלפי שקלים. כספים אלו לא מנותבים להשקעה, תוך חשש שכאשר העסק יזדקק לכסף הוא לא יהיה זמין. בבית ההשקעות הוותיק סיגמא, מסבירים כיצד ניתן לנהל את יתרות המזומנים של החברה באופן ה"תפור" למידות העסק.

נדל"ן גרסת 2024: המודל שמאפשר לכל אחד להיות הבעלים של נכס דיגיטלי מניב

יש מי שמבטיחים לכם להרוויח אלפי דולרים בחודש בלי לעבוד, ויש מי שיבנו עבורכם חנות פעילה באינטרנט עם מוצרים חמים ופידבקים טובים – ויסייעו לכם לייצר ממנה רווחים משמעותיים שיכולים לסייע לכל משפחה במדינת ישראל. "אנחנו לא מוכרים חלומות – אלא מודל עסקי שעובד"